Ledig stilling

Søknadsfrist: 31.03.24

Aftermarket Sales Manager

Er du en dyktig selger som er på jakt etter nye utfordringer? Vi i Aalesund Protective Wear (AAPW) trenger noen som glad i å utfordre det etablerte, og har evnen til å identifisere nye muligheter for mersalg og økt verdi. Kanskje det er deg?

Gjennom generasjoner har vi i AAPW opparbeidet oss kunnskap og erfaring som brukes til å lage klær og utstyr som holder folk både tørre og trygge – uten at det går på bekostning av komfort og stil. Med merkevarene Regatta, Strakofa og Aalesund Oljeklede er vi en totalleverandør av regntøy, arbeidsbekledning og flyt- og redningsutstyr.

De siste årene har vi hatt god vekst og fått flere spennende kunder i porteføljen. Nå trenger vi en Aftermarket Sales Manager som kan hjelpe oss å ta vare på de gode kundeforholdene.

Om stillingen

Du vil bli en del av salgsavdelingen, og ditt hovedansvar vil være å skape vekst i eksisterende kundeforhold. Dette innebærer salg- og resultatansvar, samt oppfølging og videreutvikling av porteføljen. Arbeidshverdagen vil være variert, med høyt tempo. Derfor er det viktig at du er god til å prioritere og jobbe med flere oppgaver parallelt. Du vil også være med Key Account Managers på relevante messer og arrangementer, så noe reisevirksomhet vil forekomme.

Aftermarket Sales Manager vil rapportere til Head of Sales, i tillegg til at du får god støtte fra både Key Account Managers og salgskontoret.

Arbeidsoppgaver

  • Salg- og resultatansvar på eksisterende kundemasse, inkludert oppfølging og videreutvikling.
  • Identifisere og utvikle vekstområder, og jobbe strategisk for at vi skal nå kortsiktige og langsiktige mål.
  • Holde deg oppdatert på konkurrenter og den generelle utviklingen i markedet.
  • Samarbeide med de andre på salg, samt logistikk, design og marked.
  • Utføre produktopplæring og kursing av våre nøkkelkunder. 

Hvem er du?

Vi ser etter en kollega som er god til å samarbeide, samtidig som du er selvstendig og tar ansvar for egne oppgaver. Du bør også være flink til å kommunisere, både digitalt og i person. I tillegg er det viktig at du ser det store bildet, og at du har god forretningsforståelse.

Du er også:

  • Nysgjerrig og oppsøkende.
  • Strukturert og analytisk.
  • God til å håndtere flere parallelle oppgaver.
  • Komfortabel med salg-, budsjett- og resultatansvar. 

Kvalifikasjoner

  • Bachelorgrad eller høyere utdanning innen salg- og/eller markedsføring er en fordel, men ikke et krav.
  • Minimum 2-4 års erfaring fra lignende stilling.
  • Relevant bransjeerfaring.
  • Førerkort klasse B.

Dette får du

Vi er en trygg arbeidsplass med gode rutiner i bunn, så her er hygienefaktorer som konkurransedyktig lønn og gode arbeidsverktøy på plass. I tillegg til det, er de tingene våre ansatte setter mest pris på:

  • Moderne kontorlokaler ved fjorden. 
  • Kaffe for enhver smak – fra milde karamellkapsler til kruttsterkt pulverbrygg.
  • Kantineansvarlig som ordner hjemmelaget lunsj. Her er det alt fra nystekt bød og gode salater, til taco og fiskesuppe (et must på Sunnmøre).
  • Treningsrom som kan brukes før og etter jobb. Én gang i uken har vi også en dedikert in-house PT som arrangerer torsdagstrim etter jobb. 

Søknad

Søknadsfrist: Søndag 31.03.2023.

Tiltredelse: Snarest eller etter avtale.

Søknad sendes til: marius@aapw.no

Kontaktperson: Marius Øverås, Head of Sales.